Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος με τον Γιώργο Καμπανέλλη σε μια μνημειώδη σκηνή που ανήκει στο ανθολόγιο των καλύτερων σκηνών του ελληνικού κιν/φου από την πολυβραβευμένη ταινία “Το κανόνι και τ’ αηδόνι”


Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος με τον Γιώργο Καμπανέλλη σε μια μνημειώδη σκηνή που ανήκει στο ανθολόγιο των καλύτερων σκηνών του ελληνικού κιν/φου από την κωμικοδραματική ταινία “Το κανόνι και τ’ αηδόνι”. Το σενάριο είναι του Ιακώβου Καμπανέλλη και σκηνοθεσία δική του καθώς και του αδερφού Γιώργου του που συμπρωταγωνιστεί και η οποία προβάλλεται στις αίθουσες το 1968, αποσπώντας έξι μεγάλα βραβεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τιμάται με εύφημη μνεία για τους τρεις Β’ ανδρικούς ρόλους και δίνεται βραβείο στον αγαπημένο κωμικό για την εξαιρετική ερμηνεία του από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών. Μια σουρεαλιστική σπονδυλωτή ταινία αποτελούμενη από τρεις αυτόνομες ιστορίες με κεντρικό θέμα την συμπεριφορά των Ελλήνων με την παρουσία του κατακτητή στο ελληνικό έδαφος και τις επιπτώσεις που επιφέρει ο πόλεμος στην ζωή και την καθημερινότητά τους. Η πρώτη ιστορία με τίτλο “Το ρολόι” διαδραματίζεται στην Σύρο του 1943 κατά την ιταλική κατοχή, η δεύτερη είναι ο “Μυστικός γάμος” στην Κύπρο του 1957 την εποχή του αγώνα κατά των Άγγλων κατακτητών και η τρίτη (φωτογραφία) έχει τίτλο “Οι αντίπαλοι” και διαδραματίζεται στην Πάτρα την περίοδο της Γερμανικής κατοχής. Η υπόθεση αναφέρεται στον αγώνα που δίνει ένας ντόπιος πλούσιος (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) για να διώξει τον Γερμανό Αξιωματικό (Γιώργος Καμπανέλλης) ο οποίος επιτάσσει ένα δωμάτιο του σπιτιού του. Μετά από ένα μήνα κυκλοφορίας το φιλμ λογοκρίνεται με την αιτιολογία ότι έχει της μορφή υπαινικτικής διαμαρτυρίας κατά της τότε πολιτικής κατάστασης και προϋπόθεση για να χορηγηθεί η άδεια επαναπροβολής είναι να αφαιρεθεί η συγκλονιστική σκηνή (φωτογραφία) όπου ο Έλληνας κωμικός και ο Γιώργος Καμπανέλλης είναι πεσμένοι στο πάτωμα και μαλώνουν γαυγίζοντας σαν σκύλοι. Ο λατρεμένος Νιόνιος ο οποίος εκείνη την εποχή μεσουρανούσε στο θέατρο και την μεγάλη οθόνη, δίνει άλλη μια μοναδική ερμηνεία σε ένα έργο που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό στο ευρύ κοινό και κατάφερνει για άλλη μια φορά να κινηθεί με απόλυτη ισορροπία και μαεστρία ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα, όσο λίγοι Έλληνες
πηγη

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Aris Loupasis (@arisloupasis)

Recent Posts

Start typing and press Enter to search

error: ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΧΩΡΙΣ ΕΝΕΡΓΟ ΛΙΝΚ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ