Δίχασε τη δικαιοσύνη: Η μούσα του Δημήτρη Χορν που έσβησε όταν της «απήγαγαν» το παιδί οι βιολογικοί γονείς του

αν και έμειναν μαζί μόλις για 7 χρόνια και δεν παντρεύτηκαν ποτέ, στη συνείδηση του κοινού αποτέλεσαν ένα από τα πιο λαμπερά ζευγάρια στην σκηνή, στην μεγάλη οθόνη και φυσικά στην ζωή. Ο λόγος για τον Δημήτρη Χορν και την «μούσα» του, Έλλη Λαμπέτη, που άρχισε να «σβήνει» μετά από μια τεράστια περιπέτεια που την σημάδεψε για πάντα.

Η σχέση μεταξύ τους πέρασε από πολλά κύματα ενώ δεν είχε αρχίσει με τους καλύτερους οιωνούς. Στις αρχές της δεκαετίας του 1950, άλλωστε, και οι δύο ήταν ήδη μεγάλα ονόματα στον χώρο του θεάτρου, αλλά μέχρι τότε δεν είχαν και την καλύτερη γνώμη ο ένας για τον άλλον. Για την ακρίβεια, μάλιστα, μοιράζονταν συναισθήματα που απείχαν πολύ από τον έρωτα. Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε, ο καθένας θεωρούσε τον άλλο επηρμένο και ψηλομύτη και παρά τις προτάσεις για συνεργασία, απαντούσαν αρνητικά.

Όλα αυτά βέβαια μέχρι να συναντηθούν επαγγελματικά, μετά από προτροπή του Μάριου Πλωρίτη, που ήταν εκείνη την εποχή ο σύζυγος της Έλλης Λαμπέτη και παρέμεινε στενός φίλος της ακόμη και μετά το διαζύγιό τους. Έτσι, παρά τα όσα πίστευαν ότι νιώθουν, όταν γνωρίστηκαν καλύτερα αναπτύχθηκε ανάμεσά τους ένας μεγάλος έρωτας που έγινε γνωστός στο κοινό την περίοδο που βρέθηκαν στο Κάιρο της Αιγύπτου για τα γυρίσματα της ταινίας «Κυριακάτικο Ξύπνημα». Μάλιστα, οι εφημερίδες της εποχής έκαναν λόγο τόσο θυελλώδες πάθος που η Ελληνίδα πρωταγωνίστρια είχε χάσει πολλά κιλά, με την διαφορά να είναι τόσο εμφανής από σκηνή σε σκηνή, που ο σκηνοθέτης Μιχάλης Κακογιάννης αναγκάστηκε να τις γυρίσει εκ νέου όταν η Λαμπέτη επανήλθε στο φυσιολογικό βάρος της.

Δίχασε τη δικαιοσύνη: Η μούσα του Χορν που έσβησε όταν της «απήγαγαν» το παιδί οι βιολογικοί γονείς του

Κατά την διάρκεια αυτής της σχέσης φαίνεται ότι προέκυψε και το περιστατικό που αργότερα θα έπαιζε σημαντικό ρόλο στην ζωή της…

Σύμφωνα με όσα γράφτηκαν, η Λαμπέτη έμεινε έγκυος, αλλά ο Χορν είχε από την αρχή ξεκαθαρίσει πως δεν τον ενδιέφερε εκείνη την περίοδο να κάνει οικογένεια. Άλλωστε αυτός προτιμούσε μια πιο κοινωνική ζωή, την ώρα που η σύντροφός του απολάμβανε να περνούν τον χρόνο μαζί στο σπίτι. Αν και ο ίδιος δεν της το ζήτησε ποτέ, η Λαμπέτη προχώρησε σε άμβλωση που με βάση αυτά που γνωρίζουμε, δεν ήταν η πρώτη. Ωστόσο, μετά από αυτήν η ηθοποιός πληροφορήθηκε από τους γιατρούς ότι δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει μητέρα…

Δίχασε τη δικαιοσύνη: Η μούσα του Χορν που έσβησε όταν της «απήγαγαν» το παιδί οι βιολογικοί γονείς του

Μετά τον χωρισμό της με τον Χορν το 1959, γνώρισε τον Αμερικανό συγγραφέα Φρέντερικ Γουέικμαν, τον οποίο και παντρεύτηκε και συνέχισε την λαμπρή πορεία της σε θέατρο, κινηματογράφο αλλά και στο ραδιόφωνο όπου και είχε μια γνωριμία που έπαιξε καθοριστικό ρόλο. Ήταν ένας νεαρός με τον οποίον συνδέθηκε φιλικά, τον εκτίμησε και αργότερα αποφάσισε να του σταθεί όταν εκείνος της εκμυστηρεύθηκε το πρόβλημά του. Όπως της είπε, είχε μια εξωσυζυγική σχέση με μια γυναίκα με την οποία ήθελε να αποκαταστήσει αφού πρώτα έπαιρνε διαζύγιο. Εκείνη, όμως, είχε μείνει έγκυος και την δεδομένη χρονική στιγμή το νεαρό (και ακόμη παράνομο) ζευγάρι δεν ήταν σε θέση να μεγαλώσει το παιδί.

Γνωρίζοντας ότι η ίδια δεν θα μπορούσε να νιώσει το συναίσθημα της μητρότητας, η Έλλη Λαμπέτη προσφέρεται να το μεγαλώσει, τουλάχιστον μέχρι οι δύο νέοι γονείς καταφέρουν να ορθοποδήσουν και να βάλουν σε μια τάξη.

Δίχασε τη δικαιοσύνη: Η μούσα του Χορν που έσβησε όταν της «απήγαγαν» το παιδί οι βιολογικοί γονείς του

Τα επόμενα πέντε χρόνια η ηθοποιός στέκεται στο πλάι του παιδιού, της μικρής Λίζας, από το στόμα της οποίας ακούει για πρώτη φορά και την λέξη που πάντα λαχταρούσε: «μαμά»! Μια κατάσταση που την βίωσε στο έπακρο και την έκανε ευτυχισμένη, παρά το γεγονός ότι περίπου την ίδια περίοδο η ίδια αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας, με τον καρκίνο (που της πήρε και όλες τις αδελφές της, με εξαίρεση την Αντιγόνη) να της έχει χτυπήσει την πόρτα…

Στα μέσα της δεκαετίας όλα άλλαξαν…

Το 1976 η Λαμπέτη θα χωρίσει με τον Γουέικμαν, με τα προβλήματα στον γάμο τους να έχουν γίνει εμφανή από νωρίτερα και σε αυτά δίχως αμφιβολία συνετέλεσαν και τα γεγονότα που έλαβαν χώρα το 1974. Τότε ήταν που εμφανίστηκαν οι βιολογικοί γονείς του παιδιού ζητώντας το πίσω, την ώρα που η ηθοποιός και ο σύζυγός της θέλησαν να το υιοθετήσουν. Αναπόφευκτα οι δύο πλευρές οδηγήθηκαν στα δικαστήρια, με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές να πληρώνουν βαρύ προσωπικό τίμημα εξαιτίας των εξελίξεων.

Εκείνη την εποχή μια προσωρινή απόφαση ήθελε τους βιολογικούς γονείς να έχουν το δικαίωμα να το βλέπουν σε προκαθορισμένες ημερομηνίες και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Μετά, όμως, από μία τέτοια επίσκεψη δεν το επέστρεψαν πίσω, με τις εφημερίδες τότε να φτάνουν στο σημείο να κάνουν λόγο ακόμη και για απαγωγή!

Δίχασε τη δικαιοσύνη: Η μούσα του Χορν που έσβησε όταν της «απήγαγαν» το παιδί οι βιολογικοί γονείς του

Η δικαστική διαμάχη και τα όσα μεσολάβησαν καταρράκωσαν την Λαμπέτη η οποία κάποια στιγμή εγκατέλειψε την προσπάθεια να κρατήσει την μικρή Λίζα που επέστρεψε στους γονείς της. Ουσιαστικά από εκείνο το σημείο άρχισε και η αντίστροφη μέτρηση για την Ελληνίδα ηθοποιό που έβαλε την καριέρα της σε δεύτερη μοίρα, μέχρι να δεχθεί το τελειωτικό χτύπημα με την επανεμφάνιση του καρκίνου που τελικά της πήρε την ζωή στις 3 Σεπτεμβρίου του 1983 σε νοσοκομείο της Νέας Υόρκης, σε ηλικία μόλις 57 ετών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλά χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 2006, το θέμα επανήλθε στην επικαιρότητα καθώς από τον Alpha προβλήθηκε η σειρά «Τελευταία Παράσταση» που βασίστηκε στο ομώνυμο στο βιβλίο της Φρίντας Μπιούμπη το οποίο παρουσιάζει τη ζωή και το έργο της γνωστής Ελληνίδας ηθοποιού. Ωστόσο η οικογένεια Πισσάνου (γονείς της Λίζας) προχώρησαν σε ασφαλιστικά μέτρα θεωρώντας ότι ο τρόπος που παρουσιαζόταν η συγκεκριμένη υπόθεση ήταν προσβλητικός για τους ίδιους και δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα. Το κανάλι απάντησε λέγοντας ότι το σίριαλ αποτελούσε προϊόν μυθοπλασίας…

πηγη

Recent Posts

Start typing and press Enter to search

error: ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΧΩΡΙΣ ΕΝΕΡΓΟ ΛΙΝΚ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ